Nov terminal ljubljanskega letališča odprl vrata za potnike

1. 7. 2021

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana je danes vrata odprl nov potniški terminal. Prvi potniki so vanj vstopili v zgodnjih jutranjih urah. S sodobno infrastrukturo, ki se razprostira na 10.000 m2, bo Fraport Slovenija uporabnikom ponujal višjo kakovost in večjo pestrost storitev ter boljše delovno okolje, ljubljansko letališče pa uvrstil med moderna evropska letališča.

Kot prvi so z novega terminala ob 6. uri odpotovali čarterski potniki v Antalyo, ob 7. uri pa sta sledila čarterski let s košarkarskimi navijači v Litvo in prvi redni potniški let Lufthanse v Frankfurt. Prvi potniki bili ob prihodu deležni tople dobrodošlice. Po prijavi na let in varnostno-kontrolnem pregledu v novih prostorih jih je v potniški čakalnici nagovoril poslovodni direktor Fraporta Slovenija, Zmago Skobir. Izrazil je zadovoljstvo, da letališče z novo infrastrukturo vstopa v vznemirljivo novo obdobje in uporabnikom prinaša številne prednosti – višjo raven storitev za potnike, boljše delovne pogoje za zaposlene in bolj privlačno okolje za poslovne partnerje. Čeprav je epidemija Covida-19 letalsko panogo močno prizadela, letališki vrvež zadnjih dni kaže, da se letalski promet spet postavlja na noge. Povezave se vračajo na ljubljansko letališče, prihajajo novi prevozniki in ob sproščanju omejitev je raziskovanje sveta spet uresničljiva želja. Potnikom se je zahvalil, ker za začetek svojih potovanj izbirajo ljubljansko letališče. Dodal je, da Fraport Slovenija z novo infrastrukturo uresničuje vizijo ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko - stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost.

Zaključna selitev letalskih operacij s starega na nov terminal je stekla takoj po odhodu zadnjega včerajšnjega letala, ki je nekaj pred 18. uro poletelo proti Zakintosu. Po odpremi potnikov je bilo potrebno preseliti še zadnjo tehnološko opremo, z odstranitvijo pregrad spojiti oba terminala in prilagoditi potniške tokove, komercialne površine napolniti s svežo ponudbo za prve obiskovalce ter uveljaviti novo prometno ureditev za dostop do potniškega dela letališča.

Spremenjena prometna ureditev

Do terminalov se bo mogoče po novem iz smeri Kranja in avtoceste pripeljati iz prvega krožišča (KA1), kjer bo v nadaljevanju na voljo dostop do odprtih parkirišč, cone za kratkotrajno ustavljanje, avtobusne postaje, parkirnih mest za kombi prevoznike in parkirne hiše. Promet bo potekal enosmerno - od novega terminala proti izvozni cesti mimo objektov Policije in Kontrole zračnega prometa Slovenije, voden pa bo z ustrezno prometno signalizacijo.

Večja zmogljivost in višji standard

Nov potniški terminal ponuja večjo zmogljivost ter višji standard za potnike, druge uporabnike in zaposlene. Obstoječemu terminalu je dodanih 10.000 m2 novih površin, vključno z novim odhodnim prostorom, 14 prijavnimi okenci (skupaj z obstoječim terminalom jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, novim poslovnim salonom ter obogateno spremljevalno gostinsko in trgovinsko ponudbo. Zmogljivost je s 500 povečana na 1.250 potnikov na uro. Novi terminal je s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami. Neposredno ob terminalu so urejene tudi parkirne površine, nova avtobusna postaja in park.

Sodoben, prostoren in svetel

Arhitekturno so nov objekt zasnovali v biroju Plan B, kot sodoben, zračen prostor z veliko steklenimi površinami, ki odpirajo čudovite poglede na letališko stezo in Julijske Alpe na eni ter na Kamniško-Savinjske Alpe na drugi strani. Nova podoba je strnjena v minimalističen objekt z edinstvenim lokalnim pridihom, v katerem se kombinirajo vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge.

Objekt je zgradilo podjetje GIC GRADNJE, ki so jim bila v okviru javnega naročila poleg gradbeno-obrtniških in inštalacijskih del zaupana še pripravljalna in rušitvena dela, ureditev notranjega cestnega omrežja in preureditev dela manevrskih površin.

Strateška investicija za dolgoročni razvoj

Objekt je bil zgrajen v rekordnem času, z deli se je začelo julija 2019, in je sledil finančnim načrtom. Skupna vrednost investicije v novo infrastrukturo je 21 milijonov evrov. Fraport Slovenija jo odpira ravno v času, ko letalska panoga ponovno razpira krila in ko Slovenija začenja s predsedovanjem Svetu Evrope. Čeprav bi ob obstoječem zmanjšanem prometu prostorsko najverjetneje zadostoval obstoječi terminal, je bila odločitev vodstva Fraporta Slovenija skupaj z lastniki jasna – projekt je strateška investicija, ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Zaradi dotrajanosti je v stari potniški stavbi težko zagotavljati ustrezen standard za sprejem in odpravo sodobnih letalskih potnikov. Poleg tega družba investicijo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki ji bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja od trenutne situacije.

Kontakt za medije

Iskanje

Zapri