DomovPotniki in obiskovalciNasveti za potovanjePotniki s posebnimi potrebami

Potniki s posebnimi potrebami


V skupino potnikov, katerih zdravstveno stanje zahteva pomoč, spadajo potniki, katerih zdravstveno stanje zahteva pozornost in pomoč ob vkrcanju in izkrcanju, med letom, v primeru hitre evakuacije ter med zemeljsko oskrbo.

To so:

  • osebe z omejeno zmožnostjo gibanja,
  • bolniki, 
  • poškodovanci,
  • nosečnice,
  • starejši potniki.

     

Prevoznik lahko v posebnih pogojih (izredni pogoji letenja, izredno slabi vremenski pogoji) zavrne prevoz katere koli kategorije potnikov, katerih zdravstveno stanje zahteva pomoč.

Obstajajo univerzalne kratice, ki označujejo stopnjo zahtevane pomoči in se potniku določijo ob rezervaciji. Zato priporočamo, da že ob rezervaciji vozovnice prevozniku predate čim več podatkov o tem, kakšno pomoč potrebujete. Če tega ne storite, vam prevoznik in letališko osebje ne morejo zagotoviti pomoči. V skrajnem primeru prevoznik lahko tudi zavrne sprejem na let.

WCHR (Wheelchair Ramp) - Potnik potrebuje invalidski voziček za premagovanje daljših razdalj, vstop v letalo preko stopnic lahko potnik opravi sam.
WCHS (Wheelchair Steps) – Potnik lahko sam prehodi krajše razdalje, vendar potrebuje pomoč pri vzpenjanju po stopnicah letala.

WCHC (Wheelchair Carry) – Potnik potrebuje popolno pomoč druge osebe pri gibanju oz. se ne more sam premikati, običajno ima s seboj tudi svoj invalidski voziček. Načeloma velja, da za potovanje z letalom potrebuje spremljevalca.

BLND (Blind) – Potnik je slaboviden in potrebuje pomoč med potovanjem.

DEAF Potnik je slušno prizadet in potrebuje pomoč med potovanjem.

BLND/DEAF – Potnik je gluhonem, zato mora imeti pomoč med potovanjem.

Zbirna točka za posameznike, ki potrebujejo pomoč ali njihovo zdravstveno stanje zahteva pomoč, so informacije v odhodni avli potniškega terminala Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana in so označene z piktogramom (C1) nad okencem.

Osebe z omejeno zmožnostjo gibanja


Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana bo letališko osebje poskrbelo za vas. Dostop z invalidskim vozičkom je mogoč do vseh prostorov v potniškem terminalu, razen do poslovnega salona, kamor vam bo pomagalo letališko osebje.

Da vam zagotovimo pomoč, smo pripravili tudi informacijske točke in oznake, kako priti do osebja, ki vam nudi pomoč pri opravljanju vseh formalnosti in vstopu v letalo.

  • Invalidski vozički: Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana so vam na voljo invalidski vozički. Če nimate svojega vozička, lahko željo po njem izrazite že ob vhodu v parkirno hišo. V terminalu se oglasite pri okencu C1 in voziček bo letališko osebje pripeljalo do vas. Če uporabljate svoj voziček, morate ob nakupu vozovnice prevoznika obvestiti o njegovi dimenziji in teži. Če uporabljate električni voziček, morate prevoznika pred potovanjem obvestiti o vrsti baterij, saj se morajo nekatere pred nalaganjem v letalo odklopiti in izolirati iz varnostnih razlogov. Posebne omejitve veljajo za vozičke z možnostjo izliva akumulatorske tekočine. Prosimo vas, da pred potovanjem preverite pogoje pri prevozniku. Načeloma velja, da lahko svoje vozičke uporabljate do vstopa v letalo, vendar vam kljub temu priporočamo, da v primeru uporabe električnega vozička le tega oddate ob prijavi na let in uporabite našega. Osebje vam bo pri premestitvi pomagalo.
  • Dostop: Ko se z glavne ceste pripeljete na letališče, zavijete levo in peljete mimo terminala proti parkirni hiši.
    Na vhodnih rampah so označeni zeleni gumbi, na katere lahko pritisnete za pomoč.
    Uslužbenki ali uslužbencu, ki se bo oglasil, sporočite, kakšno pomoč potrebujete.
    Odhodni in prihodni terminal se nahaja nasproti parkirne hiše in je dostopen tudi z invalidskim vozičkom.
  • Parkirišče: V parkirni hiši so za vas rezervirana  brezplača parkirna mest, ki so vidno označena in v neposredni bližini dvigal in izhoda iz parkirne hiše: etaža 1A - parkirno mesto št. 17, 18, 20 in 21(ob dvigalu), ter etaža 2A - parkirno mesto št. 19 in 20 (ob dvigalu)
  • Kontakt: Že ob izhodu iz parkirne hiše sta na levi strani na stebru označena smer in mesto, kjer se oglasite ob vstopu v terminal. Oglasite se na okencu C1, ki se nahaja na levi strani takoj po vhodu v terminal. Letališko osebje vam bo pomagalo.
  • Pomoč: Letališko osebje vam nudi pomoč od prihoda na letališče do vstopa v letalo, oz. do namestitve na sedežu v letalu. Spremljalo vas bo od začetka, pomagalo pri opravljanju formalnosti, kakor tudi pri samem vstopu v letalo, kjer vas bo predalo kabinskemu osebju letalskega prevoznika.
  • Prihod letala: Tudi ob prihodu letala vam nudimo pomoč. Pogoj je, da ob rezervaciji in na odhodnem letališču sporočite podatke o pomoči, ki jo potrebujete. Prav tako priporočamo, da se oglasite kabinskemu osebju na letalu, s tem vam lahko zagotovimo pomoč. Od kabinskega osebja vas prevzamemo, pomagamo pri izstopu iz letala, pri opravljanju formalnosti, pri prevzemu prtljage in izhodu iz terminala. Če ste potnik v transferju oz. nadaljujete let, vam pomagamo ob izstopu in ponovnem vstopu v letalo, kakor tudi pri opravljanju vseh ostalih potrebnih formalnosti.

Bolniki


Glede na vrsto bolezni se lahko od vas zahteva tudi potrdilo zdravnika o zmožnosti potovanja z letalom. Ob rezervaciji preverite zahteve pri prevozniku.

Poškodovanci


Odvisno od vrste poškodbe: če gre za poškodbo okončin (npr. zlom) obstajajo restrikcije, saj mavčna obloga ne sme biti sveža. Če želite imeti na letalu npr. nogo na sedežu, se zahteva tudi nakup vozovnice za dodatni sedež.

Svetujemo vam, da v primeru kakršne koli poškodbe preverite pogoje pri prevozniku.

Nosečnice


Priporočamo, da prevoznika o svojem stanju obvestite že ob nakupu letalske vozovnice. Večina prevoznikov zahteva po določenem tednu nosečnosti zdravniško potrdilo. Zato vas prosimo, da ob prijavi na let pokažete potrdilo osebju letališča.

Slepi potniki


Če ne potrebujete posebne pomoči, omejitev ni. Pri potovanju s spremljevalnim psom je obvezna vnaprejšnja najava in vsi potrebni dokumenti za prevoz živali. O podrobnostih se pozanimajte pri prevozniku.

Psi morajo biti ves čas na povodcu, zaželena pa je tudi uporaba nagobčnika.

Starejši potniki


Če ne potrebujete posebne pomoči, omejitev ni. Nudimo pomoč pri opravljanju formalnosti, nošenju ročne prtljage in prevzemanju registrirane prtljage. Priporočljiva je vnaprejšnja najava ob nakupu vozovnice.

Če potrebujete medicinske pripomočke, je najava obvezna. O podrobnostih se pozanimajte pri prevozniku.

Zagotavljanje kakovosti na področju oskrbe PRM